سوالات متداول



سوالات متداول


  • سامانه اپرو چه خدماتی ارائه می دهد؟

سامانه اپرو کلیه خدمات بسته سفر از قبیل پرواز های داخلی و خارجی، هتل های داخلی و خارجی، بلیت قطار، بلیت اتوبوس، ترانسفر فرودگاهی، بیمه سفر و عوارض خروج از کشور را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت در این حوزه را ارائه می دهد.  ارائــه تسهیلات سفر، ارائه مشاوره سفر، اخذ ویزا، ارائـه تورهای داخلـی و خارجی و بهرمندی از خدمات باشگاه مشتریان اپـرو از دیگر امکاناتی است که گردشگران می توانند بـه زودی از طریق سامانه اپرو بهره مند شده وبه سهولت  از این خدمات استفاده نمایند.


  • خرید از سامانه اپروچگونه است؟

از طریق سامانه اپرو شما می توانید در هر ساعتی از شبانه روز به صورت آنلاین، بلیت پروازهای داخلی و خارجی در تمامی مقاصد با کلیۀ ایرلاین ها، هتل های داخلی و خارجی خود را در اقصی نقاط جهان، بلیت اتوبوس و  قطار، و بیمه سفر خود را به صورت آنلاین خریداری نمایید. همچنین این سامانه امکان پرداخت عوارض خروج از کشور و انتخاب ترانسفر فرودگاهی بصورت آنلاین را به شما می دهد. 


  • طریقۀ پرداخت هزینۀ خدمات در این سامانه چگونه است ؟

از طریق کارت شتاب و به صورت آنلاین در درگاه سامانه اپرو


  • آیا امکان خرید از این سامانه در خارج از کشور وجود دارد ؟

شما می توانید در هر نقطه از جهان با داشتن اطلاعات مربوط به کارتهای اعتباری بانک های ایرانی عضو شتاب، اقدام به خرید نمایند. 


  • آیا رزرو آنلاین هزینه‌ای دارد؟ 

خیر؛ رزرو آنلاین از این سامانه هیچ گونه هزینه‌ی اضافی برای شما در بر ندارد.


  • در صورتی که بعد از تکمیل فرایند خرید و هدایت به سایت بانک، با بروز مشکل در زمان پرداخت مواجه شدیم چه کنیم؟

اگر به هر دلیلی پرداخت شما موفقیت آمیز نبود ولی پول از حساب شما کسر شد، معمولا تا ساعت ۲ بعد پول به حساب شما بر می گردد. در این صورت مجددا اقدام به خرید نمایید. در غیر این صورت با کارشناسان ما تماس بگیرید.


  • اگر در هر یک از مراحل خرید آنلاین دچار مشکل شدیم، چه کنیم؟

شما می توانید با شماره تلفن های ۲۸۴۵۶ و ۰۹۰۲۰۰۲۸۴۵۶ در ۲۴ ساعت شبانه روز تماس حاصل نمایید.



سوالات مربوط به پرواز


  • لیست پروازهای نمایش داده شده بر چه اساسی نمایش داده می شوند ؟
پروازها بر اساس کمترین به بیشترین قیمت مرتب شده و در صفحۀ جستجو نمایش داده می شوند . همچنین شما می توانید پرواز خود را با "مرتب سازی بر اساس قیمت، ایرلاین، زمان، کلاس و نوع پرواز"  انتخاب کنید .


  • چرا برای یک پرواز چند قیمت متفاوت وجود دارد ؟
 قیمت ها بر اساس کلاس پروازی های مختلف توسط ایرلاین ها تعیین  می گردند .


  • چرا گاهی اوقات در جستجوی پرواز نتیجه ای یافت نمی شود ؟
بر اساس اطلاعات وارد شدۀ شما در هیچ یک از پروازهای موجود ، صندلی خالی وجود ندارد.


  • چگونه می توانم از شرایط کنسلی پرواز مورد نظر مطلع شوم ؟
شما می توانید بعد از جستجوی پرواز موردنظر خود ، با کلیک بر دکمه "رزرو" در صفحۀ نتایج جستجو شرایط کنسلی را قسمت جزئیات هر پرواز مشاهده نمایید.


  • بعد از تکمیل مراحل خرید، چگونه می توانم بلیت خود را دریافت کنم؟
بعد از مرحلۀ پرداخت، بلیت شما بر روی صفحه نمایش داده می شود، می توانید با انتخاب گزینه پرینتر بالای صفحه در صورت اتصال به چاپگر آنرا چاپ کنید و یا به صورت PDF بر روی کامپیوتر خود ذخیره کنید. همچنین نسخه‌ی الکترونیکی بلیت از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌شود. 


  • در صورتیکه ایمیل تایید خرید و بلیت خود را دریافت نکرده باشم، چه باید کرد؟
اگر پس از تکمیل مراحل خرید، بلیت به ایمیل‌تان ارسال نشد، ابتدا بخش های Junk ،Spam و Promotion  ایمیلتان را چک کنید تا مطمئن شوید که ایمیل  به اشتباه وارد این پوشه ها نشده باشد. پس از آن می‌توانید با پشتیبانی ما تماس بگیرید تا علت این مشکل را بررسی کنیم و در نهایت بلیت را برای شما ارسال کنیم.


  • در صورتی که در سامانه ثبت نام نکرده باشم چگونه می توانم بلیت یا واچر خریداری شده خود را ببینم ؟
به پست الکترونیکی که در قسمت صدور بلیت توسط شما مسافر گرامی اعلام شده بلیت یا واچر صادر شده ارسال می گردد.


  • در صورت نیاز به تغییر یا کنسل کردن بلیت خود چه باید کرد؟
در پروازهای سیستمی، طبق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری شما امکان تغییر و یا ابطال بلیت خود را با پرداخت جریمه خواهید داشت. این کار از طریق سامانه ما امکان پذیر است.


  • بعد از کنسل کردن بلیت چگونه می توانم مبلغ را پس بگیرم ؟
در پروازهای سیستمی بصورت آنلاین تا ۷۲ ساعت مبلغ به حساب شما استرداد می گردد و در پروازهای چارتری با بخش پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.


  • آیا امکان تغییر نام مسافر بعد از خرید بلیت وجود دارد؟
خیر، به هیچ وجه نمی‌شود در این مرحله نام مسافر را تغییر داد یا اصلاح کرد. اگر تغییری ایجاد شود، باید بلیت خریداری شده را کنسل و بلیت جدید صادر کرد.


  • بعد از تکمیل فرایند خرید، مبلغ از حساب بانکی من کسر گردیده اما به جای نمایش بلیت با پیغام خطا روبرو شدم، چگونه باید پیگیری کنم ؟
در صورتی که خرید شما ناموفق باشد معمولا تا دو ساعت بعد مبلغ به حساب شما بر می گردد. در غیر اینصورت جهت پیگیری با بخش پشتیبانی تماس بگیرید.


  • در صورتی که ایرلاین پرواز خود را تغییر دهد و یا کنسل کند چگونه می توانم مطلع شوم ؟
در صورت اطلاع رسانی ایرلاین، از طریق پیامک و یا ایمیل به شما اعلام می گردد.از اینرو، لازم است در درج اطلاعات فردی خود دقت نمایید. 


  • مقدار بار مجاز برای هر مسافر چقدر است؟
مقدار بار مجاز در هر پرواز، طبق قوانین خطوط پروازی مشخص می‌شود.


  • برای پروازهای داخلی از مبدا تهران به کدام ترمینال ها باید مراجعه شود ؟
ترمینال ۱ : کیش ایر، زاگرس
ترمینال ۲: ایران ایر، ایران ایر تور، آتا، قشم ایر، معراج و نفت
ترمینال 3: ماهان، کاسپین، آسمان، تابان، اترک و سپاهان


  • چه زمان قبل از پرواز هواپیما باید در فرودگاه حاضر باشم؟
در پروازهای داخلی باید حداقل ۱ ساعت قبل از پرواز و در پروازهای خارجی 3 ساعت قبل از پرواز هواپیما در فرودگاه حاضر باشید. توجه داشته باشید ۴۰ دقیقه قبل از زمان پرواز، کانتر مربوطه بسته خواهد شد.


  • برای سوار شدن به هواپيما چه مدارکی لازم است؟
در پروازهاي داخلي ارائه ي بليت و کارت ملي و در پروازهاي خارجي ارائه ي پاسپورت، ويزا (در صورت نياز) و بليت براي تمامي مسافران الزامي است.


  • ارائه بلیت چاپ شده برای دریافت کارت پرواز الزامی است؟
در پروازهای داخلی الزامی نیست. ارائه‌ی مدرک شناسایی معتبر (کارت ملی ) برای دریافت کارت پرواز کافی است، اما توصیه می شود که بلیت‌ یا عکس آنرا به همراه داشته باشید.به همراه داشتن نسخه چاپ شده از بلیت خریداری شده برای کنسل کردن احتمالی پرواز نیاز می باشد.


  • کد PNR چیست ؟
کد مرجعی است که برای بلیت های صادر شده، از طرف خطوط هوایی اختصاص می یابد. مسافران از طریق این کد می توانند اطلاعات خود و پرواز را در هر کجای دنیا با خطوط هوایی چک کنند. این کد در قسمت بالای بلیت ها درج شده است.


  • فرم ادعانامه خسارت بار را از کجا می توانیم دریافت کنیم؟
باید به قسمت جامه دان شرکت های هواپیمایی که به بار شما خسارت وارد کرده واقع در ترمینال ها مراجعه نمایید و نسبت به پر کردن ادعانامه اقدام نمایید.


  • آیا خردسالان برای سفر نیاز به شناسنامه دارند؟
- هر شرکت هواپیمایی الزامات شناسنامه را برای خردسالان تعیین می کند. با شرکت هواپیمایی خود قبل از سفر تماس بگیرید تا مشخص شود که آیا برای خردسالان خط مشی یا دستورالعمل منحصر بفردی وجود دارد.
- خردسالان کمتر از ۱۸ سال مجبور نیستند که برای سفرهای داخلی شناسنامه ارائه دهند. شرکت های هواپیمایی شناسنامه را از بزرگسال مسئول آن خردسال خواهد پذیرفت. برای سفرهای خارجی، خردسالان زیر ۱۸ سال باید همان اسناد سفری را که  بزرگسالان ارائه می کنند بهمراه داشته باشند.


  • انتقادات یا شکایات در خصوص پروازهای لغو شده را باید به کجا برد؟
به معاونت هوانوردی و امور بین المللی سازمان هواپیمایی کشوری یا با شماره تلفن های ۸-۶۱۰۲۲۰۶۶ تماس حاصل فرمایید